fbpx
5 digitālā mārketinga tendences 2024.gadā

20 Mar, 2024

Tendences

Gluži kā gadi plūst un mainās, arī digitālā mārketinga tendences nestāv uz vietas. 

Šī iemesla dēļ vēlamies Tevi iepazīstināt ar 2024.gada digitālā mārketinga tendencēm, lai Tev būtu vieglāk orientēties šajā arvien straujāk mainīgajā vidē.

Rakstā iepazīsi, mūsuprāt, TOP 5 svarīgākās tendences, kā arī iegūsi vērtīgus ieteikumus un papildus informācijas avotus, kuros varēsi tuvāk iepazīties ar šo tēmu.

1. Sociālo tīklu e-komercijas gads

Sociālu tīklu tendences un augstā popularitāte ir izmainījušas arī e-komercijas lauciņu. 

Jau tagad diezgan ikdienišķa Latvijas tirgū ir Facebook Marketplace opcijas izmantošana, kurā cilvēki pārdod plašu klāstu preču: vāzes, lampas, automašīnas un pat dzīvokļus.

Šī pārdošanas opcija nav pieejama tikai Facebook. Arī vietnes Instagram un TikTok jau iekaro e-komercijas tirgu.

Kāpēc marketologi paredz, ka sociālo tīklu e-komercija turpinās augt?

Viss vienkārši: patērētājiem būtisks ir komforts.

Komforts, ka viss ir vienuviet.

Iepatīkas prece? Var aplūkot tās fotogrāfijas, izlasīt aprakstu un veikt maksājumu. Nevajag spiest uz liekām saitēm, kas aizved uz mājaslapu. Nav jāatzīmē klasiskais “Piekrītu sīkdatnēm” lauciņš. Nav jāspiež krustiņš uz uzlecošajām reklāmām.

Pirkuma process norit ātri un komfortabli.

Ieteikums: Ja Tavam produktam vai pakalpojumam ir mājaslapa, kurā to var iegādāties, un zini, ka mērķauditorija ir sociālajos tīklos, pielāgojies tendencēm un sāc tur izvietot savu piedāvājumu klāstu ar bildēm, aprakstiem un cenām!

2. SEO sociālajos tīklos, SEO balsī

SEO jeb meklētājprogrammu optimizācijas tendences, kas palīdz produktu parādīt kā vienu no pirmajiem meklētājā, jau vairs nav raksturīgas tikai meklētājos Google vai Bing

2024.gads izceļas ar to, ka SEO funkciju izmanto vēl plašāk: īpaši sociālajos tīklos un pat balss aktivizētājā meklēšanā.

Sociālajos tīklos SEO pielāgošanās mērķim iesakām izmantot tēmturus jeb hashtags, kā arī aktuālus jeb daudz meklētus atslēgvārdus. 

Savukārt balss meklēšanā, kas arī ir palikusi arvien populārāka, iesakām iztēloties, ka esi klients un meklēto nevis raksti, bet saki.

Piemēram, ko teiks klients, kurš brauc automašīnā un vēlas nomazgāt mašīnu tuvākajā iespējamajā mazgātavā? Visticmāk, meklētājprogrammā izskanēs vārdi, kā “tuvākā auto mazgātava”, “automazgātava netālu no manis”, “kur netālu nomazgāt mašīnu” un citas līdzīgas frāzes.

Iesakām šo apsvērt un pielāgoties!

3. 2024.gada pūķis – mākslīgais intelekts

2024.gads pēc Ķīniešu Astronomiskā kalendāra ir pūķa gads, un šogad digitālā mārketinga pasaulē lielais un spēcīgais pūķis ir mākslīgais intelekts. 

Pagājušajā gadā pieredzējām tā popularitātes milzīgo pieaugumu. Visi, kuri nebija slinki, to iepraktizējās izmantot dažādiem nolūkiem: reklāmas tekstiem, tulkošanai, kontroldarbiem un pat bilžu ģenerēšanai.

Uzņēmumi izmanto mākslīgo intelektu, piemēram, personalizētu ieteikumu veidošanā, izvērtējot klienta pirkumu vēsturi, vai čatbota izveidē, kas aizstāj klientu servisa darbiniekus.

Arī sociālo tīklu platformas turpina pielāgoties mākslīgā intelekta bumam: YouTube video satura veidotājiem ģenerē video idejas un Facebook reklāmas rīks jau pats izvēlas skaistāko fonu produkta reklāmas attēlam.

Iesakām apsvērt iespēju integrēt mākslīgo intelektu uzņēmējdarbībā: izveidot Čatbotu, kurš būs Tavu klientu atbalsts un atbildēs uz jautājumiem vai CHATGPT, kurš veidos reklāmas tekstus Tavā vietā?

Te vari iepazīties ar 7 digitālā mārketinga rīkiem, ko vari izmantot mārketinga vajadzībām.

Starp citu, ja ar angļu valodu esi uz Tu un Tev interesē mākslīga intelekta tendences, šajā YouTube kanālā atradīsi jaunāko mākslīgā intelekta tehnoloģiju aprakstus un skaidrojumus.

4. TikTok jeb jaunā māte “Google”

Mūsu tendences nevar būt pilnvērtīgas, ja neiekļaujam 2024.gada top sociālo tīklu platformu: TikTok. Iemesli šim titulam ir šādi:

  • Īsā formāta video ir veiksmes atslēga, jo ātri spēj piesaistīt uzmanību. Šie video arī šķiet autentiskāki nekā ideāli veidoti mārketinga promo video, kas mūsdienu zinošajam patērētājam jau šķiet pārāk mākslīgi un garlaicīgi;
  • TikTok lietotāji, īpaši Gen Z paaudze, šo platformu izmanto ne tikai izklaidei: tā jau kļuvusi par informācijas avotu. Finansiāli jautājumi, ceļojumu ieteikumi, skaistumkopšanas produktu atsauksmes? Viss vēlamais ir tur, un mūsdienu patērētāji to labprāt izmanto – nav jālasa avoti stundām ilgi, jo, noskatoties 15 sekunžu video, viss top skaidrs.

Starp citu, ārvalstīs TikTok jau ir izkāpis no ekrāna jeb piedāvā iespēju projecēt TikTok publicēto saturu kā vides reklāmu uz lielajiem ekrāniem, kur apgrozās potenciālā mērķauditorija.

TikTok maina digitālā mārketinga vidi, un mums atliek mainīties līdzi! 

5. Personalizācija – ceļš uz klienta sirdi

Digitālā mārketinga tendences jau pagājušajā gadā aicināja veidot saturu, kas ir personalizēts un maksimāli pielāgots mērķauditorijai. Šogad tie, kuri cer, ka ar vispārīgu saturu sasniegs mērķauditoriju, visticamāk, būs vīlušies.

Personalizācija ir 2024.gada mantra.

Patērētāju uzmanība ir palikusi tik fragmentēta, ka uzmanību var notvert tikai ar pārdomātām un maksimāli pielāgotām aktivitātēm.

Digitālais mārketings un tā analītikas rīki spēj pavērt plašu ainu par Tavu auditoriju, tās interesēm un vajadzībām.

Sociālos tīklus noteikti iesakām izmantot interaktīvai komunikācijai – iekļauj auditoriju produktu ražošanas procesā, liec kientiem justies īpašiem un uzklausītiem, uzdod jautājumus, kā “Ko Tu labāk izvēlētos – pārgājienu dabā vai atpūtu spa”? Šķietami bezjēdzīgs jautājums var pavērt Tev apvāršņus un saprast tik daudz par patērētāja personību un vēlmēm.

Arī influenceru mārketings sociālajos tīklos turpina augt, un tā trumpis ir uzticamība. Ņem vērā, ka ieteikumi no influenceriem, kuru saturs ir saistošs, auditorijai itin bieži šķiet ticamāki nekā paša uzņēmuma veidotās reklāmas.

Mārketinga skola iesaka

Ceram, ka šajā rakstā uzzināji vērtīgu informāciju par to, kā attīstās digitālā mārketinga tendences un esi gatavs tās integrēt savā mārketinga stratēģijā.

Ja vēlies uzzināt kodolīgāku informāciju par konkrētām platformām, noteikti iesakām iepazīties ar 2024.gada tendencēm Google reklāmas pasaulē!

Digitālās reklāmas aģentūra Mārketinga Skola piedāvā palīdzību sociālo tīklu pārvaldē un reklāmās, tāpēc nekautrējies pierakstīties uz bezmaksas konsultāciju!

Lai izdodas!

CITI raksti

Līdzīgi raksti

Vairāk no Mārketinga Skolas

Meta reklāmas kurss

Piesakies tiešsaites meta kursam un apgūsti meta reklāmas pamatprincipus!

Seko jaunumiem

Esi pirmais, kurš iegūst informāciju par jaunākajiem digitālā mārketinga trendiem

Sociālie mediji

Seko mums Facebook un Instagram, lai piedalītos ikmēneša mārketinga konkursos un izlozēs