fbpx
Digitālais mārketings: 21. gadsimta veiksmes atslēga biznesā

15 Feb, 2024

Digitālais mārketings

Mēs dzīvojam digitālā pasaulē, un šajā pasaulē digitālais mārketings un tā rīki ir kļuvuši par lielisku palīgu daudzu uzņēmumu izaugsmei. 

Ne velti sociālos tīklus izmanto 86% no lielajiem Eiropas Savienības uzņēmumiem un 60,9% no itin visiem ES uzņēmumiem. Paredzam, ka šie skaitļi tikai augs.

Mēs, Mārketinga Skolā, nebaidāmies teikt, ka digitālais mārketings ir 21.gadsimta uzņēmējdarbības veiksmes atslēga. Kāpēc? Uzzini šajā rakstā.

Kāpēc digitālais mārketings?

Ja tradicionālais mārketings jaunu klientu piesaistē un jau uzticamu klientu noturēšanā izmanto klasiskos reklamēšanās kanālus, kā avīzes vai pastu, tad digitālais mārketings pielāgojas digitalizācijai un faktam, ka pasaule vairs nespēj funkcionēt bez interneta. 

Statistikā digitālās reklāmas jau veido lielāko reklāmvides segmentu Eiropā un 2023. gadā sastādījušas 37,2% no visiem reklāmu ieņēmumiem. Paredzams, ka šis skaitlis tikai palielināsies.

Par digitalizāciju daudz runāts arī Pasaules Ekonomikas Foruma 2023. gada konferencē, kurā izkristalizējusies viena, taču ļoti spēcīga doma: Uzņēmumu nākotne ir digitāla un ilgtspējīga.

Šī doma aicina uzņēmumus, kas vēlas būt veiksmīgi ilgtermiņā, pielāgoties digitālās attīstības tempiem. Ir vērts iemācīties digitalizāciju izmantot savā labā, ieviešot rīkus, kas ļauj izdarīt vairāk un pat labāk ar mazāku uzņēmuma resursu izmantošanu.

Viens no šādiem rīkiem ir digitālais mārketings, kas spēj ievērojami palielināt biznesa procesu efektivitāti.

Digitālā mārketinga kanāli

Digitālais mārketings izmanto pavisam citus kanālus un reklamēšanās rīkus, ja to salīdzinām ar tradicionālo mārketingu.

Šie ir vien daži no tiem:

  • Sociālo mediju platformas, starp kurām Facebook ir bijusi izmantotākā platforma mārketinga nolūkiem 2023. gadā. Sociālie mediji nodrošina iespēju uzņēmumiem sasniegt savu mērķa klientu, pilnveidot veiksmīgu tēlu un palielināt pārdošanas apjomus;
  • E-pasts, kas palīdz ne tikai palielināt peļņu, bet arī nodibināt personisku saikni ar klientu, veicinot lojalitāti uzņēmumam;
  • SEO jeb meklētājprogrammu optimizācija, kas sniedz iespēju mājaslapām iegūt augstāku pozīciju meklētājprogrammās, kā Google vai Bing. SEO uzņēmumiem piesaista jaunus klientus un veicina pārdošanu.

Starp citu, šeit vari tuvāk iepazīties ar 7, mūsuprāt, lieliskiem digitālā mārketinga rīkiem, kas uzņēmumiem var atvieglot ikdienu.

3 lielākie digitālā mārketinga ieguvumi

Kā ilggadēji mārketinga nozares eksperti, uzskatām, ka digitālais mārketings ir pārpildīts ar potenciālu uzņēmumus aizvest uz jaunām virsotnēm un peļņu. Mūsu pieredzē šie ir 3 lielākie digitālā mārketinga ieguvumi:

  • Precīza mērķauditorijas sasniegšana

Digitālais mārketings palīdz sasniegt mērķa klientu ar pāris klikšķiem. Kā? Ja apzinies, kam vēlies pārdot produktu, tad ar stratēģisku digitālo rīku izmantošanu pie klienta nonāksi mirkļa ātrumā.

  • Peļņas palielināšana

Atlasot uzņēmuma produktam un mērķauditorijai pielāgotu digitālā mārketinga stratēģiju, var ievērojami palielināt pārdošanas apjomus un klientu bāzi.

  • Mārketinga efektivitātes izmērīšana

Digitālā mārketinga trumpis ir spēja parādīt tā darba (vai nedarba) augļus. Digitālie rīki spēj to, ko nespēj tradicionālie – ātri un precīzi parādot, vai reklāmai bijusi jēga caur reklāmas klikšķu skaitu, konvertāciju skaitu pirkumos un citiem analītikas rādītājiem.

Kāpēc visi uzņēmumi, kuros īstenots digitālais mārketings, nav veiksmīgi?

Uz šo atbilde ir vienkārša: uzņēmumiem pietrūkst digitālo zināšanu, stratēģijas, tirgus izpētes vai visu šo aspektu kopā.

Ir uzņēmumi, kuriem ir pārliecība, ka paši lieliski orientējas digitālajā vidē, jo paši prot izveidot sociālo tīklu kontus, ievietot publikācijas un vajadzības gadījumā vienreiz gadā nofilmēt arī kādu video. 

Ar to diemžēl ir par maz, un efektīviem rezultātiem mēs ieteiktu uzticēties digitālā mārketinga ekspertiem.

Arī pārdomāta stratēģija ir būtiska, jo tās trūkuma dēļ daudzi uzņēmumi, lai arī eksistē digitālajā vidē, to dara bezjēdzīgi, jo pat nepietuvojas mērķa klienta sasniegšanai. 

Vēl viena būtiska problēma ir steiga. Ir uzņēmumi, kas nav pārbaudījuši to, vai produkts tiešām tirgū ir nepieciešams, kā arī nav atrasta mērķauditorija. 

Pirms investēt digitālajā mārketingā, īpaši maksas reklāmās, noteikti iesakām veikt izpēti un pārliecināties par produkta atbilstību tirgum. 

Ne velti amerikāņu uzņēmējs Ēriks Rīss savā grāmatā “The Lean Startup” ir uzsvēris, ka “ja uzņēmumi apšauba to, vai to produkts ir atbilstošs tirgus vajadzībām, tad, visticamāk, tas tāds nav.”

Tas pierāda, cik vērtīga ir tirgus izpēte, jo tā var palīdzēt uzlabot produktu un maksimāli to pielāgot mērķa tirgus vajadzībām.

Kā digitālais mārketings manu uzņēmumu aizvedīs līdz peļņai?

Uz šo jautājumu arī atbilde ir vienkārša. Ja zini, ko vēlies sasniegt ar digitālo mārketingu. Zini, kur atrast savu mērķauditoriju: sociālo tīklu platformā TikTok vai Instagram, vai varbūt Google? Zini, kā īstenot auditorijai pielāgotas mārketinga aktivitātes. Tad ir liels potenciāls ievērojami palielināt peļņu.

Ir tikai viens āķis. Digitālais mārketings pieprasa augsta līmeņa digitālās prasmes, daudz laika un pārdomātu stratēģiju.

Mārketinga skolas piedāvājums

Vai jūsu uzņēmums ir gatavs sasniegt jaunus peļņas līmeņus un izcelties konkurences vidū? Ja jā, tad digitālais mārketings ir instruments, kas jums nepieciešams, tāpēc iesakām aplūkot rakstu par 2024. gada aktuālākajām tendencēm digitālajā mārketingā.

Mūsu vadītājs Rihards ir eksperts šajā jomā un ir palīdzējis daudziem uzņēmumiem atrast ceļu uz lielu peļņu un sasniegumiem. Viņš ir izveidojis efektīvas digitālā mārketinga kampaņas, kas pievērš uzmanību un piesaista jūsu mērķauditoriju.

Ja vēlies pārrunāt savus personīgos mārketinga mērķus un iegūt personalizētus ieteikumus biznesa attīstībai, piesakies bezmaksas konsultācijai ar Rihardu šeit! Mēs piedāvājam ceļu uz panākumiem, kas sākas ar precīzi izstrādātu stratēģiju un turpinās ar mērķtiecīgu darbību.

P.S. Lai izdodas sasniegt augstākās uzņēmējdarbības virsotnes!

CITI raksti

Līdzīgi raksti

Vairāk no Mārketinga Skolas

Meta reklāmas kurss

Piesakies tiešsaites meta kursam un apgūsti meta reklāmas pamatprincipus!

Seko jaunumiem

Esi pirmais, kurš iegūst informāciju par jaunākajiem digitālā mārketinga trendiem

Sociālie mediji

Seko mums Facebook un Instagram, lai piedalītos ikmēneša mārketinga konkursos un izlozēs