fbpx
Izcilu reklāmas tekstu veidošana – īsa pamācība

8 Jul, 2022

reklāmas tekstu veidošana

Izcilu un augsti konvertējošu reklāmas tekstu veidošana ir nepieciešama prasme ikvienam, kurš nodarbojas ar uzņēmējdarbību un vēlas izmantot mārketingu kā palīgu savu lielo uzņēmējdarbības mērķu sasniegšanai.

Neatkarīgi no tā, vai centies pārdot savu produktu vai vēlies pierunāt cilvēkus atstāt savu e-pasta adresi, lai to ievietotu e-pastu mārketingam nepieciešamajā sarakstā, Tev būs nepieciešams pārliecinošs un veiksmīgs reklāmas teksts.

Bet kā saprast, ka Tavs uzrakstītais teksts būs konvertējošs? Kā pārliecināties, ka Tavs teksts būs saistošs potenciālajiem un esošajiem klientiem?

Izlasot šo bloga rakstu, gūsi atbildes uz šiem un visiem citiem jautājumiem par reklāmas tekstiem, jo sniegsim Tev īsu, bet vērtīgu 5 soļu pamācību, kurā uzzināsi, kā veidot izcilus reklāmas tekstus!

Satura rādītājs

  1. Iejūties lasītāja lomā
  2. Saistošu reklāmas tekstu veidošana – virsraksti
  3. Fokusējies uz pircēja ieguvumu uzskaiti
  4. Iedvesmo lasītāju rīkoties
  5. Veic A/B testēšanu
  6. Mārketinga skola iesaka

1.    Iejūties lasītāja lomā

Pavisam vienkārši: lai varētu uzrakstīt izcilu tekstu, ir izcili jāiepazīst cilvēks, kurš lasīs Tavu uzrakstīto reklāmas tekstu. Tas diemžēl ir mīts, ka reklāmas tekstu veidošana sastāv tikai no rakstīšanas, jo, iespējams, pat lielāka šī procesa daļa ir mērķauditorijas iepazīšana. Ir nepieciešams savus lasītājus iepazīt tik tuvu, lai spētu iejusties viņu lomā.

Saprotot to, kā viņi uztver Tavu uzrakstīto, Tu spēsi uzrakstīt vien 2 teikumus, un viņi jau būs nopirkuši Tavu produktu. Mēs pat nepārspīlējam!

Veiksmīgs reklāmas teksts lasītājā aizskar kādu emocionālo stīgu vai arī liek viņam par lasīto aizdomāties. Lai Tu spētu panākt vienu no šīm reakcijām, Tev ir jāveic diezgan liela mērķauditorijas izpēte. Mēs ieteiktu aizdomāties par šādiem Tavus lasītājus aprakstošiem aspektiem:

  • Demogrāfiskais stāvoklis
  • Intereses
  • Kvēlākie sapņi un mērķi
  • Rīcība digitālajā vidē
  • Ieradumi

2.    Saistošu reklāmas tekstu veidošana – virsraksti

Reklāmas tekstu veidošana būs pilnīgi bezjēdzīga, ja neizdomāsi izcilu reklāmas teksta virsrakstu.

Kāpēc virsraksts ir tik svarīgs? Virsraksts ir tas, ko mēs pamanām pirmo, kad ieraugām reklāmas tekstu. Virsraksti visa veida tekstiem parasti arī tiek izcelti, piemēram, treknrakstā vai slīprakstā, tāpēc vien tos ir vieglāk pamanīt.

Ja Tava reklāmas teksta virsraksts būs garlaicīgs un potenciālos klientus nesaistīs, viņi nemaz netērēs vairāk sava laika pārējā reklāmas teksta izlasīšanai. Ņem vērā, ka saistošs, vērtīgs un veiksmīgs reklāmas teksts:

  • Nav garš un to veido ~7 vārdi
  • Sastāv no specifiskām detaļām, kas ieintriģē un rada jautājumus
  • Aizķer cilvēku emocionāli
  • Liek lasītājam aizdomāties (īpaši veiksmīgi to var panākt, uzrakstot virsrakstu jautājuma formā)

Iztēlosimies, ka reklamējam sporta trenažieri. Lūk, daži iespējamie virsraksti, ko mēs kā zinoši kopīraiteri jeb cilvēki, kuri raksta tekstus mārketinga mērķiem, izmantotu Facebook/Instagram reklāmā:

  • Sapņo par ideālo pludmales figūru?
  • Fiziskās aktivitātes ➡ laimes hormoni
  • Jau sen esi vēlējies atgūt motivāciju sportot?

3. Fokusējies uz pircēja ieguvumu uzskaiti

Esam nonākuši pie reklāmas teksta iztirzājuma daļas, galvenās daļas, arī svarīgās daļas. Sauc to, kā vēlies, bet tā ir Tava teksta epicentrs. Šo daļu lasītājs lasa, kad viņu ir ieintriģējis virsraksts un viņa vēlme ir uzzināt: Kāds būs mans ieguvums, ja nopirkšu šo sporta trenažieri?

Reklāmas tekstu veidošana ir process, kura gaitā Tev, kā jau minējām, ir jāiejūtas sava lasītāja ādā un jāizdomā, kādi būtu lasītāja ieguvumi no Tava pārdotā produkta. Reklāmas tekstā nav vērts tērēt laiku uz šī trenažiera ražotāja aprakstu vai trenažiera tehniskajām specifikācijām un sarežģītiem terminiem, kuru nozīmi, iespējams, saprastu tikai pieredzējuši sporta entuziasti.

Šajā daļā maģija ir tajā, ka Tu spēj savam potenciālajam klientam pierādīt, kāpēc tieši viņam šis trenažieris nepieciešams. Lasītājam jāspēj saprast, ka viņš būs tik liels ieguvējs, ja iegādāsies šo trenažieri, jo tas uzlabos viņa dzīvi. Vari ieteikumus sarakstīt plāna punktos, lai teksts būtu pārredzamāks.

Piemērs:

Šī trenažiera iegāde ir fantastisks veids, kā:

  • Samazināt stresu un negatīvās emocijas;
  • Netērēt daudz naudas sporta zāles abonementos;
  • Uzlabot savu fizisko formu, iegūstot izcilo pludmales figūru;
  • Palielināt pašpārliecinātību un iemīlēt sevi;
  • Novērst risku saslimt ar dažādām hroniskām slimībām;
  • Parūpēties par savu labsajūtu, jo jebkura fiziska aktivitāte izdala laimes hormonus.

4.    Iedvesmo lasītāju rīkoties

Mēs, kopīraitinga entuziasti, par veiksmīgu reklāmas tekstu dēvējam tādu, kas lasītāju iedvesmo rīkoties. Šī rīcība var būt kāda produkta iegāde, ziedošana, iespējams, pat specifiska projekta atbalstīšana, parakstoties vai aizpildot aptauju. Šai rīcībai ir jāsaskan ar to, ko vēlies, lai Tava teksta lasītājs darītu. Mūsu minētā sporta trenažiera reklāmas teksta vēlamā rīcība ir šī trenažiera iegāde.

Mūsu sporta trenažiera reklāmas tekstam netieši sauciens pēc rīcības jau parādās iztirzājuma daļā, kur mēs ieguvumu uzskaiti sākam ar tekstu Šī trenažiera iegāde ir fantastisks veids, kā, jo šajā nelielajā teikumā lasītājs netieši jau ir aicināts iegādāties trenažieri.

Ir nepieciešams arī tiešais aicinājums pēc rīcības, kas tiktu ievietots visa reklāmas teksta beigās. Piemērs tiešajam saucienam pēc rīcības:

Klikšķini šeit un iegādājies mūsu lielisko trenažieri, lai sāktu savu neaizmirstamo fitnesa ceļojumu jau tagad!

5.    Veic A/B testēšanu

Diemžēl vai par laimi reklāmas tekstu veidošana nebeidzas mirklī, kad ir uzrakstīts viens reklāmas teksts. Ir jāuzraksta vairāki šādi teksti, jo visveiksmīgākā reklāmas teksta noslēpums slēpjas tajā, ka tam sākotnēji ir bijušas vairākas versijas. Šiem tekstiem ir jāatšķiras, bet mērķim jāpaliek vienotam.

Lai noskaidrotu, kurš no tekstiem ir visveiksmīgākais, ir jāveic A/B testēšana. Iespējams, prāto, kas ir A/B testēšana? A/B testēšana – bieži saukta arī par “dalītu testēšanu” – ir process, kurā tiek testēts konkrēts reklāmas kampaņas elements, lai novērtētu, kā tas ietekmē visa teksta veiktspēju. Tas palīdz viegli saprast, uz kāda veida saturu labāk reaģē Tava auditorija, un tas savukārt var palīdzēt optimizēt turpmākās kampaņas.

Piemēram, veidojot Facebook reklāmas, Facebook platforma piedāvā veikt šo testu, taču Tev tai ir jāsniedz saturs jeb reklāmas teksti vairākās versijās. Pēc A/B testa ir iespējams noskaidrot, kura no reklāmas tekstu versijām ir bijusi visveiksmīgākā, gūstot visvairāk reakcijas no mērķauditorijas. Veicot šo testu, vari saprast, kurš teksts visefektīvāk palīdzēs Tev sasniegt Tavus mārketinga mērķus!

Mārketinga skola iesaka

Vai pirms šī bloga raksta izlasīšanas domāji, ka reklāmas tekstu veidošana sastāv tikai no rakstīšanas, lielas domāšanas un teksta strukturēšanas? Ja jā, tad mums prieks, jo tagad zini, ka tā nebūt nav!

Ja vēlies iegūt lielāku priekšstatu par reklāmu izvietošanu tieši Facebook platformā, tad iesakām izlasīt rakstu par Facebook reklāmu izstrādi, kurā tiek aprakstīti soļi uz veiksmīgu reklāmu, kā arī pieteikties bezmaksas konsultācijai ar mums jau šodien!

Reklāmas tekstu veidošana ir process, kura centrā ir Tavs lasītājs, nevis Tavs produkts. Šo procesu veido detalizēta izpēte, plānošana, rakstīšana un visbeidzot testēšana! Apzinoties, cik laikietilpīgs ir šis process, iespējams, ir nepieciešams sākt savu reklāmas tekstu izveidi jau tagad!

CITI raksti

Līdzīgi raksti

Vairāk no Mārketinga Skolas

Meta reklāmas kurss

Piesakies tiešsaites meta kursam un apgūsti meta reklāmas pamatprincipus!

Seko jaunumiem

Esi pirmais, kurš iegūst informāciju par jaunākajiem digitālā mārketinga trendiem

Sociālie mediji

Seko mums Facebook un Instagram, lai piedalītos ikmēneša mārketinga konkursos un izlozēs