fbpx
+371 26673384 [email protected]
Mārketinga stratēģijas izstrāde – 7 padomi

12.09.2021

mārketinga stratēģijas izstrāde

Vēlies pacelt sava uzņēmuma mārketingu jaunā līmenī, taču veiksmīgas un efektīvas mārketinga stratēģijas izstrāde šķiet kā liels izaicinājums? Kā ilggadēji mārketinga nozares eksperti, esam rūpīgi izvēlējušies 7 vērtīgus padomus, ko noteikti iesakām Tev ņemt vērā, kad veido savu unikālo mārketinga stratēģiju Facebook reklāmām

1. Plāns, plāns & vēlreiz plāns 

Iztēlojies, ka mārketinga stratēģijas izstrāde ir kā detalizēta plāna piepildījums. Jo labāku  un stabilāku pamatu Tu izveido sākumā, jo labāka ir Tava izpratne par to, ko vēlies sasniegt caur mārketingu. Tas var šķist garlaicīgi, bet ir tiešām  vērts izplānot savas darbības mārketingā līdz pat sīkākajām detaļām, lai Tev būtu garantētas lielākas izredzes attīstīt veiksmīgu un efektīvu mārketinga stratēģiju. 

2. Izvirzi konkrētus mērķus

Varbūt izklausīsies skarbi, taču mārketinga stratēģijas izstrāde nevar būt veiksmīga, ja nav izvirzīti precīzi mērķi. Ir svarīgi rast atbildi uz šo jautājumu: Ko Tu vēlies sasniegt savā uzņēmējdarbībā un kā Tu vari izmantot savu mārketinga stratēģiju, lai to sasniegtu? Konkrēti mērķi palīdz Tavu mārketinga stratēģiju ievirzīt pareizajā gultnē un nodrošina to, ka esi uz īstā ceļa. Iespējams, Tev nav ideju, kādi varētu būt Tavas mārketinga stratēģijas mērķi. Lūk, iedvesmai vari apsvērt, vai kāds no šiem mērķiem atbilst Tev: 

  • Vēlos palielināt sava uzņēmuma atpazīstamību
  • Vēlos palielināt pārdošanas apjomus
  • Vēlos palielināt savas mājaslapas un sociālo mediju profilu apmeklējumu  
  • Vēlos palielināt uzticamo klientu skaitu

P.S. Ņem vērā, ka šie mērķi ir vispārēji. Ja, piemēram, vēlies palielināt uzticamo klientu skaitu, tad precizē, par cik klientiem vēlies to palielināt. Mārketinga stratēģijas izstrāde nav iespējama bez konkrētības, jo konkrētība palīdzēs Tev visveiksmīgāk izplānot mārketinga stratēģijas budžetu, kā arī saprast, kurā no mārketinga virzieniem bīdīt savu uzņēmumu. 

3. Izzini savu mērķauditoriju!

Mērķauditorijas iepazīšana un definēšana ir ļoti būtisks solis efektīvas mārketinga stratēģijas izveidē. Tu, iespējams, prāto kāpēc? Pavisam vienkārši: lai ieinteresētu cilvēkus savā pakalpojumā, Tev ir jāzina, kā šos cilvēkus uzrunāt tā, lai viņi paliktu ieinteresēti. Nav diemžēl iespējams panākt to, ka cilvēki ir ieintriģēti saturā, kas viņus vienkārši nesaista. Mārketinga stratēģijas izstrāde ir patiešām laikietilpīgs process, jo Tev būs daudz laika jāvelta tam, lai uzzinātu, kādi ir Tavu potenciālo un esošo klientu ieradumi, intereses, vēlmes, demogrāfiskais stāvoklis, kā arī rīcība digitālajā vidē. Tev ir jāspēj izveidot neticami detalizēts priekšstats par savu mērķauditoriju, lai spētu to efektīvi uzrunāt. 

4. Aplūko, ko dara konkurenti!

Mārketinga stratēģijas izstrāde nav iedomājama bez savu konkurentu identificēšanas un viņu darbību rūpīgas izpētīšanas. Noskaidro, kādi ir Tavi galvenie konkurenti (gan tiešie, gan netiešie), un velti laiku tam, lai analizētu gan viņu panākumus, gan neveiksmes. Analizējot savus konkurentus, ir vieglāk saskatīt to, kā Tavas nozares piedāvātie produkti un pakalpojumi izskatās no malas, kā arī saprast, kādas mārketinga stratēģijas noteikti nestrādās. Nekopē, bet gan smelies iedvesmu!

5. Izvēlies: tradicionālais vai digitālais mārketings?

Mārketings iedalās divos lielos virzienos : tradicionālajā mārketingā un digitālajā mārketingā. Tev ir jāsaprot, kurā no šiem virzieniem vēlies darboties visvairāk. Iespējams, abos. Protams, mūsu silts ieteikums būtu doties līdzi laikiem un dot priekšroku digitālajam mārketingam. Kāpēc? Digitālais mārketings dažkārt ir ne tikai rentablāks nekā tradicionālais, bet arī daudz tiešāks veids, kā sazināties ar savu mērķauditoriju visā pasaulē. Digitālais mārketings mūsdienās uzņēmumiem var būt kā īsta veiksmes atslēga, jo patērētāji ir tik ļoti pieraduši pie digitālās vides, ka tur pavada ļoti lielu daļu savas ikdienas. Ar dažādiem digitālā mārketinga elementiem ir iespējams panākt to, ka Tavas reklāmas digitālajā vidē parādās tieši tiem cilvēkiem, kuriem potenciāli būs vislielākā interese Tavā pakalpojumā. 

6. Iepazīsti savas nozares mārketinga tendences no A līdz Z

Diezgan daudz šajā bloga rakstā runājam par pētniecību, jo mārketinga stratēģijas izstrāde tiešām nav iedomājama bez tās. Izpētes posms ir ārkārtīgi svarīgs. Iepazīstot savu mērķauditoriju un konkurentus, nepiemirsti arī par sava piedāvātā pakalpojuma vai produkta nozares iepazīšanu! Būtu vērtīgi uzzināt, kādas mārketinga tendences valda tieši Tavā nozarē. Piemēram, ja vēlies īstenot sociālo mediju mārketinga stratēģiju, tad noteikti iesakām noskaidrot, kādas ir izmantotākās sociālo mediju platformas, kur publicēt informāciju par šīs nozares pakalpojumiem.

7. Autentiskums kā prioritāte

Veiksmīgs mārketings ir prasme atstāt paliekošu iespaidu uz klientu. Mūsdienās patērētāji labi apzinās, ka uzņēmumu radītais saturs ir orientēts uz savu pakalpojumu pārdošanu. Maz ticams, ka viņi pozitīvi reaģēs uz saturu, kurā viņi skaidri saredz tikai to, ka viņiem vēlas kaut ko pārdot. Efektīvas mārketinga stratēģijas izstrāde sevī iekļauj autentisku attiecību veidošanu ar savu auditoriju, kā arī radoša, personalizēta un unikāla satura radīšanu.

Ko no šī bloga raksta var secināt? Mārketinga stratēģijas izveide ir, nu, ļoti laikietilpīgs process. Tāpat kā Romu neuzbūvēja vienā dienā, arī veiksmīgu mārketinga stratēģiju nevar izveidot vienā dienā. Lai arī mārketinga stratēģijas izveidei ir jāvelta ļoti daudz laika, tas ir tā vērts. Ar veiksmīgu mārketingu ir iespējams piepildīt itin visus šķietami nesasniedzamākos uzņēmējdarbības mērķus!

VISI raksti

Līdzīgi raksti

Vairāk no Mārketinga Skolas

Meta reklāmas kurss

Piesakies tiešsaites meta kursam un apgūsti meta reklāmas pamatprincipus!

Seko jaunumiem

Esi pirmais, kurš iegūst informāciju par jaunākajiem digitālā mārketinga trendiem

Sociālie mediji

Seko mums Facebook un Instagram, lai piedalītos ikmēneša mārketinga konkursos un izlozēs