fbpx
Sociālie tīkli – mārketinga veiksmes atslēga

20 Mar, 2024

Sociālie tīkli

Sociālie tīkli ir 21.gadsimta mārketinga fenomens.

Ne velti vairāk nekā puse visu Eiropas Savienības uzņēmumu tos izmanto. 

Tiek prognozēts, ka 2025.gadā sociālos tīklus izmantos jau 5,1 miljards cilvēku no visas pasaules populācijas jeb ~8 miljardiem cilvēku.

Skaitļi runā paši par sevi, vai ne?

Kur gan ir āķis? Kādēļ sociālie tīkli un arī to sniegtā maksas reklāmu iespēja ir tik plaši izmantota? Vai un kāpēc Tavam biznesam nepieciešami sociālie tīkli?

Uz šiem jautājumiem atbildēsim šajā rakstā.

Vai Tavam biznesam nepieciešami sociālie tīkli?

Vairākumā gadījumu mūsu atbilde būs: , Tavam biznesam ir nepieciešama sociālo tīklu izmantošana.

Kādi būs izņēmuma gadījumi?

Sociālo tīklu izmantošanu kā prioritāti sava biznesa izaugsmei neiesakām izmantot tiem uzņēmumiem, kas zina, ka atbildes uz šiem diviem jautājumiem nebūs apstiprinošas:

  • Vai sociālajos tīklos ir atrodams Tavs mērķa klients?
  • Vai ir veikta mērķtirgus izpēte, kas pierāda, ka Tavs produkts vai pakalpojums ir pieprasīts un ka ir vērts investēt tā mārketingā?

Ja uz pirmo jautājumu atbilde ir apstiprinoša, tad (pirms sociālo tīklu kontu izveides) iesakām veikt izpēti un noskaidrot tieši kuri sociālie tīkli ir piesaistījuši Tavu mērķa klientu uzmanību.

Ir nerakstīts likums mārketinga pasaulē, ko mēs tomēr uzdrošināsimies uzrakstīt: “Esi tur, kur ir Tavs klients. Ja nebūsi, tad Tavā vietā ātri vien ienāks kāds cits.”

Ir liela iespēja, ka Tavs mērķa klients atrodams kādā no pašlaik pasaulē izmantotākajām sociālo tīklu platformām: Facebook, Youtube vai Instagram. Varbūt arī TikTok, ko jau sen vairs neizmanto tikai jaunieši, bet arī vecākas paaudzes auditorija.

Sociālie tīkli kā uzņēmumu vizītkarte

Sociālie tīkli ir ne tikai digitālā mārketinga atslēga, bet arī uzņēmumu vizītkarte. Tas nozīme, ka tā ir vizītkarte ne tikai klientiem, bet arī medijiem, potenciālajiem darbiniekiem un pat konkurentiem.

Sociālie tīkli paver brīnišķīgu iespēju atainot uzņēmumu sev vēlamā gaismā, piemēram, parādot vērtības, izstāstot zīmola stāstu, parādot sociālās atbildības aktivitātes un vēl, un vēl.. Mēs iesakām attīstīt savu zīmola tēlu sociālajos tīklus jau tagad, jo..

Statistika jau vēsta, ka vairāk nekā 50% darba meklētāju, lai uzzinātu vairāk par savu potenciālo darbavietu, vienkārši apskata uzņēmuma sociālo tīklu kontu. Daudzi arī atrod sev vēlamo vakanci tieši caur sociālajiem tīkliem.

Sociālie tīkli var būt pirmais iespaids, ko cilvēks gūst par uzņēmumu, tāpēc ir būtiski šo iespaidu veidot pozitīvu.

Sociālo tīklu ieguvumi mārketingā

Lūk, vien daži no sociālo tīklu mārketinga ieguvumiem, ko esam paši pieredzējuši, palīdzot klientiem:

  • Pieaug pārdošanas apjomi;
  • Palielinās zīmola atpazīstamība;
  • Izveidojas saikne ar klientu, veicinot lojalitāti zīmolam;
  • Ievērojami uzlabojas mārketinga aktivitāšu efektivitāte, jo ar analītikas rīkiem tiek izvērtēti mārketinga rezultāti un veikti nepieciešamie uzlabojumi.

Būtisks trumpis šajos ieguvumos ir maksas reklāmas.

Kāpēc maksas reklāmas?

Ja vēlies veicināt pārdošanas apjomus un klientu pieplūdumu, maksas reklāmas ir Tavs risinājums.

Šis risinājums īstenībā piemērots visiem, kuru auditorija atrodama sociālajos tīklos. Tas ir lielisks mārketinga instruments, jo ir izmantojams ar jebkādu budžeta apjomu un ļauj ātri izvērtēt reklāmas efektivitāti.

Ne velti 2023.gadā sociālo tīklu maksas reklāmu izdevumi sastādījuši 270 miljardus ASV dolāru un mārketinga pētnieki prognozē, ka 2024.gadā jau tiks pārsniegts 300 miljardu slieksnis.

Sociālie tīkli, reģistrējot lietotājus, ievāc par tiem noderīgu informāciju, kā vecums, dzimums, dzīvesvieta, intereses, un šie dati nodrošina to, ka ar maksas reklāmām var viegli sasniegt savu mērķa klientu.

Problēma gan rodas brīdī, kad maksas reklāmu dažādās detaļas raisa apjukumu un pietrūkst zināšanu, lai šīs reklāmas veidotu efektīvas.

Bieži vien šī apjukuma un zināšanu trūkuma dēļ no maksas reklāmām netiek gūta peļņa.

Lai tas nenotiktu ar Tevi, rosinām veltīt laiku zināšanu paplašināšanai, apgūstot maksas reklāmas. Tā būs vērtīga ilgtermiņa investīcija biznesa izaugsmē.

Mārketinga skolas piedāvājums

Sociālie tīkli ir mārketinga atslēga, kas uzņēmumiem, kuri spēj sociālos tīklus profesionāli izmantot savā labā, palielina peļņu, klientu skaitu un atpazīstamību. Esi viens no viņiem!

Mēs Mārketinga skola iesakām Tev apsvērt iespēju pieteikties mūsu Facebook un Instagram reklāmas kursam, jo pēc tā apguves garantējam, ka Tavas reklāmas nesīs peļņu. Pamēģini!

CITI raksti

Līdzīgi raksti

Vairāk no Mārketinga Skolas

Meta reklāmas kurss

Piesakies tiešsaites meta kursam un apgūsti meta reklāmas pamatprincipus!

Seko jaunumiem

Esi pirmais, kurš iegūst informāciju par jaunākajiem digitālā mārketinga trendiem

Sociālie mediji

Seko mums Facebook un Instagram, lai piedalītos ikmēneša mārketinga konkursos un izlozēs