Izvēlēties efektīvākos digitālā mārketinga rīkus sava uzņēmuma popularizēšanai nekad nav bijis viegli, īpaši jau tāpēc, ka digitālā vide pastāvīgi mainās. Google reklāma jau daudzus gadus ir plaši izmantota digitālā mārketinga metode, bet vai arī 2022. gadā tā ir tikpat efektīva? To noskaidrosim šajā bloga rakstā.
Lai palīdzētu Tev izprast, vai Google reklāma ir īstais mārketinga rīks, ko izmantot 2022. gadā, bloga rakstā atbildēsim uz 3 vērtīgiem jautājumiem:
- Kas ir Google reklāma, un kā tā strādā?
- Kādi ir ieguvumi, ja tiek izmantota Google reklāma?
- Kādi ir zaudējumi, ja tiek izmantota Google reklāma?
Kas ir Google reklāma un kā tā strādā?
Google reklāma ir digitālā reklāma Google meklēšanas rezultātu lapās, vietnēs un rīkos, kā arī partneru vietnēs, piemēram, Youtube un Gmail.
Google reklāma izmanto pay-per-click modeli jeb latviski tulkojot: maksu par klikšķi. Cilvēki, kuri vēlas reklamēt savu produktu, mērķē uz konkrētu atslēgvārdu.
Veids, kā Google reklāma darbojas, būtībā paliek nemainīgs: kad lietotāji meklē kādu atslēgvārdu, piemēram, ziedi, viņi meklēšanas rezultātu lapā saņem sava meklējuma rezultātus. Šajos rezultātos var būt iekļauta arī maksas reklāma, kas vērsta uz šo atslēgas vārdu.

Google reklāmas piemērs
Kādi ir ieguvumi, ja tiek izmantota Google reklāma?
- Precīza mērķēšana
Google reklāma sniedz iespēju rādīt reklāmas cilvēkiem, kurus, visticamāk, interesē Tavi produkti un pakalpojumi. Tā piedāvā ļoti dažādus mērķēšanas veidus, piemēram, var atzīmēt, kāds ir Tavas mērķauditorijas vecums, atrašanās vieta un valoda.
Reklāmu var mērķēt pat pēc ierīcēm.Google reklāma var tikt rādīta visu veidu ierīcēs, bet, ja ir vēlme, var pat precīzi iestatīt, kurās ierīcēs reklāmas tiks rādītas.
Var rādīt savas reklāmas noteiktās stundās vai nedēļas dienās, nosakot pat to, cik bieži tiks rādīta Tava Google reklāma.
- Kampaņas efektivitātes izvērtējums
Izmantojot Google reklāmu, ir vienkārši uzzināt, vai kāds, noklikšķinot uz reklāmas, ir veicis, piemēram, Tava reklamētā produkta iegādi vai noziedojis Tavam reklamētajam projektam. Šāda informācija ir ļoti vērtīga, lai nākotnē varētu saprast, kāda veida reklāmas ir visveiksmīgākās, rezultātā palielinot ieguldījumu atdevi.
Vēl ir arī pieejami dati, kuros var uzzināt visdažādāko informāciju, sākot ar to, cik ilgi Tavi klienti pirms pirkuma veikšanas apmeklējuši Tavu mājaslapu un beidzot ar to, cik daudz Tev vidēji izmaksā Google reklāma.
Starp citu ekstra pluss ir tāds, ka vari ne tikai aplūkot izmaksas par Google reklāmām, bet pats kontrolēt savu Google reklāmas budžetu un pats izvēlēties, cik daudz naudas vēlies tērēt!
- Google ir visizmantotākā meklētājprogramma pasaulē
Tā kā Google ir vispopulārākā meklētājprogramma pasaulē, varam secināt, ka tajā bieži uzturas ļoti daudz cilvēku. Tiešām daudzi uzņēmumi izmanto Google reklāmas tās popularitātes dēļ, jo tādējādi zīmola atpazīstamība, klientu skaits un ienākumi tikai aug un aug.
Kādi ir zaudējumi, ja tiek izmantota Google reklāma?
- Google reklāma ir bieds iesācējiem
Google reklāma ir bēdīgi slavena ar to, ka tā digitālā mārketinga pasaulē tiek dēvēta par cieto riekstu, jo tās īpatnības ir tiešām sarežģīti izprast. Lai pārvarētu ilgo izmēģinājumu un kļūdu periodu, ir nepieciešams ilgs laiks un daudz naudas. Konta iestatīšana, atslēgvārdu izpēte, budžeta veidošana un citi Google reklāmai raksturīgi termini ir vitāli nepieciešami, lai efektīvi reklamētos Google, taču tiešām vēlamies akcentēt, ka tos izprast ir sarežģīti.
- Google reklāma prasa ļoti daudz uzmanības
Google reklāmai ir jāpievērš uzmanība. Ja esi ļoti aizņemts uzņēmējs, kurš, iespējams, vēlas izmantot digitālā mārketinga reklamēšanās metodi, kuru ir viegli iestatīt un kam ir nepieciešams minimāls laiks, tad ņem vērā: Google reklāma nebūs īstā. Nevar vienkārši iestatīt Google reklāmu un aizmirst par to, jo tā prasa pastāvīgu uzmanību un optimizāciju.
- Google reklāma darbojas tikai Google un tās partneru vietnēs
Lai gan Google partneru tīkls ir milzīgs, tomēr ir iespējamība, ka Tavi potenciālie klienti var biežāk apmeklēt arī citas vietnes vai sociālo mediju platformas, piemēram, Facebook vai Instagram, kuru popularitāte tikai aug un 2022. gadā augs vēl vairāk. Vēl noteikti ņem vērā, ka Tava mērķauditorija var vienkārši izmantot arī citu meklētājprogrammu, piemēram, Bing, lai meklētu informāciju.
Ja pavisam godīgi – mēs domājam, ka Google reklāmu noteikti ir vērts izmantot arī 2022. gadā. Kāpēc? Lai skaitļi runā paši par sevi: Mārketinga skolas Google reklāmas guru Kristaps Apeināns ir nopelnījis vairāk nekā 10 miljonus eiro saviem klientiem, ieguldot tieši Google reklāmās!
Jā, Google reklāma ir klasisks digitālā mārketinga rīks, kas prasa daudz uzmanības, laika un zināšanu, taču efektīvie rezultāti, ko nes Google reklāma, runā paši par sevi!