fbpx
Vai manam biznesam nepieciešams sociālo tīklu mārketings?

03.08.2022

Daudziem uzņēmējiem šķiet, ka sociālo tīklu mārketings nav piemērots viņu uzņēmumam, jo sociālos tīklus taču izmanto tikai jaunieši.

Tas ir absolūts mīts, kuru vēlamies apgāzt.

Pirmkārt, mūsdienās sociālos medijus izmanto itin visi – pat mājdzīvniekiem mēdz būt konti sociālājos tīklos.

Otrkārt, daudzi uzņēmēji vienkārši negrib atzīt, ka sociālo tīklu mārketings viņiem ir pārāk sarežģīts un neizprotams digitālā mārketinga rīks.

Treškārt, uzņēmumam ir nepieciešama precīzi izplānota sociālo tīklu mārketinga stratēģija, lai sasniegtu savus uzņēmējdarbības mērķus. Vienaldzība un vienkārša cerība, ka tiks sasniegti vēlamie mārketinga rezultāti nav efektīvs veids, kā attīstīt mārketingu.

Šajā bloga rakstā vēlamies Tevi iepazīstināt ar  sociālo tīklu mārketinga pasauli un parādīt tās gaišo pusi un arī tumšo, jo tāda, gluži kā visiem digitālā mārketinga rīkiem, pastāv arī sociālajiem tīkliem.

Kas ir sociālo tīklu mārketings?

Pavisam vienkārši: sociālo tīklu mārketings ir sociālo mediju platformu izmantošana, lai reklamētu un tirgotu uzņēmuma produktus un pakalpojumus.

Sociālo tīklu mārketings ir patiešām efektīvs veids, kā dažāda lieluma uzņēmumiem sasniegt potenciālos un jau esošos klientus, jo teju visi mūsdienās izmanto sociālos tīklus.

Sociālo tīklu mārketinga gaišā puse

Popularitāte

Sociālo plašsaziņas līdzekļu lietotāju kopējais skaits katru gadu pieaug, un paredzams, ka to skaits turpinās palielināties. Lai skaitļi runā paši par sevi:

Instagram ir aptuveni 1 miljards lietotāju

Facebook ir populārākā sociālo mediju platforma ar 2,9 miljardiem lietotāju

LinkedIn ir aptuveni 810 miljoni lietotāju

Sociālo tīklu popularitātes dēļ:

  • Pieaug pārdošanas apjomi
  • Palielinās zīmola atpazīstamība
  • Pieaug gan uzticamu, gan jaunu klientu skaits
  • Var viegli uzrunāt savu mērķauditoriju, izmantojot, piemēram, Facebook reklāmas, ar kurām var precīzi mērķēt uz saviem potenciālajiem klientiem

Analītikas rīki

Sociālo tīklu mārketings paver iespēju izsekot tam, cik efektīva ir bijusi reklāmas kampaņa un saprast, vai šāda reklāma un sociālo tīklu mārketinga stratēģija strādās arī turpmāk.

Daudzās sociālo mediju platformās ir jau iebūvēti analītikas rīki. Izmantojot Instagram ieskatus (insights), ir iespējams redzēt savu sekotāju demogrāfisko sadalījumu, kas ietver vecumu, dzimumu, atrašanās vietu un aktīvākās stundas, kas pavadītas sociālajos medijos.

Saikne ar klientu

Sociālo tīklu mārketings ir brīnišķīga iespēja, kā veidot savu sekotāju komūnu digitālajā vidē, iepazīt tuvāk savu mērķauditoriju un attiecīgi palielināt arī klientu apmierinātību.

Daudzi uzņēmumi, piemēram, Instagramā izmanto storiju funkcijas, lai veidotu saikni ar klientiem. Storijos uzņēmumi sekotājiem atbild uz dažādiem jautājumiem vai parāda, piemēram, produktu ražošanas procesu, sniedzot vērtīgu un neformālu ieskatu sava uzņēmuma darbībā.

Protams, uzņēmumi arī izmanto to, ka sociālajos tīklos var uzsākt komunikāciju ar saviem klientiem. Uzņēmumi var uzdot dažādus jautājumus saviem sekotājiem, un tas ļoti palīdz veidot ne tikai saikni ar pircēju, bet arī uzlabo uzņēmuma darbību. Kāpēc? Tiešo klientu atbildes palīdz veikt dažādus secinājumus, piemēram, saprast, ko uzlabot produktā, lai tas klientiem patiktu vēl vairāk.

Sociālo tīklu mārketinga tumšā puse

Sociālo tīklu pamatideja nav bizness

Sociālie tīkli ir veidoti ar mērķi nepiespiestā veidā veidot komunikāciju starp cilvēkiem. To pamatideja ir atslēgties no ikdienas steigas jeb

  • tērzēt ar draugiem
  • apskatīt saistošas publikācijas (postus)
  • sekot cilvēkiem, kuri ir pazīstami vai šķiet interesanti

 

Reklāma noteikti nav tas, ko cilvēki vēlētos sastapt sociālajos tīklos, taču tā mūsdienās ir realitāte. Tagad starp sirsnīgām bildēm, ko publicē mūsu ģimene vai draugi, ir redzami sponsorēti  ieraksti un reklāmas, kas, algoritmu skatījumā, mums varētu patikt.

Ja vēlies attīstīt sociālo tīklu mārketingu, noteikti atceries, kāpēc cilvēki izmanto sociālos tīklus. Tādējādi varēsi veidot pielāgotākās reklāmas.

Nepieciešamība pastāvīgi iesaistīties un būt aktīvam

Sociālo tīklu mārketings ir ļoti laikietilpīgs process, jo

  • ar reklāmas vai publikācijas izvietošanu sociālajos tīklos noteikti nepietiek: šai reklāmai ir pastāvīgi jāseko līdzi un jāanalizē analītika
  • sociālo tīklu tendences mainās gaismas ātrumā, ir jāvelta laiks šo tendenču izpētei
  • ir pastāvīgi jāpublicē jauns saturs sociālajos tīklos, lai nepazaudētu sekotāju interesi uzņēmumā

 

Sociālo tīklu mārketings ir visfektīvākais veids, kā palielināt zīmola atpazīstamību, pārdošanas apjomus un klientu skaitu, taču tajā pašā laikā tas ir ļoti sarežģīts un laikietilpīgs veids, kā šo visu sasniegt.

Ja esi gatavs veltīt ļoti daudz laika sava uzņēmuma mārketinga attīstībai, tad, mūsuprāt, sociālo tīklu mārketings varētu būt Tava veiksmes atslēga! Digitālās reklāmas aģentūra Mārketinga Skola piedāvā palīdzību sociālo tīklu pārvaldē un reklāmās, tāpēc nekautrējies pierakstīties uz bezmaksas konsultāciju!

 

 

 

 

 

Līdzīgi raksti

 

Vairāk no Mārketinga Skolas

Seko jaunumiem

Esi pirmais, kurš iegūst informāciju par jaunākajiem digitālā mārketinga trendiem

Sociālie mediji

Seko mums Facebook un Instagram, lai piedalītos ikmēneša mārketinga konkursos un izlozēs